Thursday, January 7, 2010

7 Januari ?

Assalamualaikum wbth,
selawat dan salam ke ats junjungan nabi SAW.
Thank you Allah, thank you Allah~


7 Januari...?
Memaknai tarikh lahir dalam bulan Islam itu adalah lebih baik.
3 Rejab 1412H.
Alhamdulillah, Alhamdulillah , Alhamdulillah~
" dh besar rupanya anak ummi,sekejap je dh 18 thn''

“Dan sekali-kali tidak dipanjangkan umur seorang yang berumur panjang dan tidak pula dikurangi umurnya, melainkan (sudah ditetapkan) dalam Kitab (Lauh Mahfûzh). Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah” (Qs. Fathir [35]:11)


Saat ini diri harus muhasabah..Sejauh manakah hidupnya 18 tahun itu di manfaatkan?
Untuk diri sendiri, keluarga & kawan-kawan?
Pelajaran shj? sejauh manakah dia melaksanakan tanggunggjwb sbg hamba dan khalifatullah di muka bumi ini?
makin bertambah umurku,
makin dekat waktu dgn Kematian?
adakah aku sudah bersedia menghadapinya?
cukupkah amalanku?
timbangan manakah yang berat untukku?
adakah timbangan dosa atau pahala?



“Katakanlah: Kematian yang kamu jauhi akan segera menjemputmu, dan kamu akan dikembalikan pada Yang Mahu Tahu, baik yang rahsia maupun bukan, dan Dia memberitahumu (segala kebenaran mengenai) hal-hal yang kamu kerjakan!” (SurahAl-Jumu’a (62): 8)
Bismillahirrahmanirrahim..
Terima kasih Ya Allah untuk usia yang telah Engkau berikan. Terima kasih juga untuk setiap rezki yang Engkau kurniakan. Terima kasih untuk setiap cubaan yang Engkau turunkan.Terima kasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepadaku...dan terlalu sedikit pengabdianku terhadapMu.


Engkau tetap menerima walau terkadang aku alpa, aku lupa, aku tersilap dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besar kasihMu...Engkau tetap melindungi aku walaupun terkadang aku kalut merungut ketika saat-saat lemahku datang.Aku tidak pernah menafikan hakMu sebagai Khaliq walaupun terkadang aku terbuai dengan kesedihan dan kesakitan yang amat pedih.


Ampunkan aku Ya Allah pabila aku merintih nasibku di hadapanMu. Kalau bukan kepadaMu, kepada siapa lagi harus ku mengadu? Aku tidak pernah menyesali kewujudanku ini Ya Allah...namun aku hanyalah hambaMu yg dhaif dan lemah. Adakalanya aku kurang kesabaran. Ada masanya aku goyah keimanan. Ada masanya aku hampir terikut bisikan syaitan. Namun dengan limpahan kasih sayangMu, Engkau menarikku kembali jauh daripada kesesatan.
Dalam usia begini...aku ingin menjadi lebih dekat padaMu Ya Rahman. Dalam usia yang makin jauh ini...aku ingin lebih merinduiMu Ya Rahiim. Dalam usia meniti senja ini...aku ingin sekali menyambut panggilan KaabahMu Ya Al Malik. Dalam usia ini yang ku inginkan hanyalah ketenangan, kekusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih pada yang sudi.


Ya Muhaimin...pimpinlah tangan hambaMu ini... pimpinlah hati hambaMu ini... pimpinlah langkah hambaMu ini akan sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. Ya Al Quddus... sebagai hambaMu yang hina dina, aku takkan mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah aku... bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meniti titian siratulmustaqimMu dengan tenang dan mudah tanpa cela.


Terima kasih Ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku. Engkaulah Ya Maha Besar... peliharalah aku agar terus berpegang teguh pada taliMu.


Terimalah permohonan hambaMu yang sedang bermusafir di bumiMu ini Ya Al Mudzill.


Amin Ya Rabbal Alamin.
Syukran antum...

Syukran Kasira Usrati Trutamanya utk ibu dan ayah,Abi & Ummi,My Parents.
Apa jua panggilan membawa maksud yg sama.
Jasa kalian tidak akan sy lupa.Melahirkan,Mengajar,Mendidik dan segalanya yg tidak bisa di bls dan di hitung.
hanya Allah SWT yg Maha Mengetahui~

Semua Sahabat dan Tidak Kira Siapa Anda~
Ma,Kakak, Faizah, Nada , Aqila, Haziqah,No yg Tidak Sy kenali.
Jazakumullahu Khairal Jaza'.


Ayuh, Membaca~!
Barakallahu Fikum..
Wslm 

5 comments:

aisha soleha said...

salam
sudah berumur juga cik adik ni ya!
xpe,semoga dengan peningkatan usia,akan meningkatlah kematangan kita
dan,jelanya 18 tahu sudah bukan kekanak kan :)

slave &caliph of Allah SWT said...

wslm,
=)
eh2 awk sorang je x lps lg kn ?
Alhamdulillah.kami dh berlepas(sy&aqlily)

So, awk masih di zon 'kanak-kanak'
he~

insyaAllah.
syukran shbt,uhibbuki anti Fillah.
p/s: maaf tak bls msj kamu, kdit sudah habis..( digunakan sblum spm lg)

aqila, jange lup0 deh mggu depe jup0..insyaAllah *happy
Jazakillahi Khairal Jaza'.
may Allah bless you,dear:)

wana said...

assalamualikum.
wah,
najah dah besar dah.dah 18 dah.yea~!
alhamdulillah.
may Allah bless u always and always my dear.

rindu najah.
tak tahu nk contact macmana :(

Anonymous said...

slm.

najah..da 18 kan?haha..

happy belated..

soe lmbt wish...

best la ayt2 kat ats tu..menginsafkan..huhu.

rindu org tu la..lme xcontc..

papepun kwn smpai bile2 okeyh..

uhibbuk fillah.

kmy~kamillya

slave &caliph of Allah SWT said...

salam mahabbah,

to wana:
Alhamdulillah,
dh besaR? umur je kot,
bdn ni d0p besr2 plok~hi2

thanks alot , mydear~
Jazakillahi khairan kasira.
msyt~

to kmy:
bkn najah je 18thn tau~
PENGUMUMAN PENTING: KITA SEMUA 18 TAHUN DH!hi~
Alhamdulillah, syukur pd mu ya Allah..masih di temukan & dieratkan lg ukhwah yg terjalin ini.

to all my beloved friends:
wana, kmy, aqila~
imissuall too~~
smoga ukhwah yg terjalin diredhai Allah SWT dan berkekalan hingga ke jannah~
terharu ats komen kamu semua~
ingt,
ana uhibbukunna Fillah.
walau kita smua jauh sorg di pantai timur & selatan.Biar jauh di mata, d0a sentiasa mengiringi.

mcm mana skli pun akan sy usaha utk tidak lost contct dgn kamu semua ya..insyaAllah^^