Monday, April 27, 2009

Ukhwah Terjalin Kasih Terbina..

Sahabatku....
Tika aku hampir lemas dan putus asa dalam arus dunia
Kau datang dengan 1001 nasihat kepadaku
Kau peluk tubuhku lalu kau kucup dahiku
Dan kau seka airmataku dengan hujung tudungmu
Kau tersenyum dan menunjukkan sinar ceria wajahmu
Kau genggam erat dan pimpin tanganku
Lalu kau berbisik kepadaku
Tentang janji-janji Allah swt terhadap hambaNya yang beriman
Dan kau yakinkan aku, bahawa Allah swt sentiasa bersamaku.

Sahabatku....
Masih segar juga diingatanku
Tika ada perselisihan faham berlaku antara kita
Kau menarik lenganku untuk duduk bersamamu
Duduk dan memuhasabah diri atas apa yang berlaku
Dan kau berpesan kepadaku
"Wahai sahabatku yang aku sayang kerana Allah
Ini adalah salah satu ujian daripadaNya
Menguji sejauh mana keutuhan persahabatan kita
Untuk melalui kehidupan di atas muka bumi ini"
Kau terus memalingkan mukamu
Menyembunyikan airmatamu
Yang mengalir deras dari matamu
Aku merangkul tubuhmu
Ya Allah!! Airmata kita sama-sama
Mengalir tanda kasih sayang persahabatan..




"IMAM GHAZALI bkta:
'bila mencari teman utk mncapai kebahagiaan akhirat,
perhatikanlah benar2 urusan agamanya &
bila mencari teman utk keperluan duniawi,
maka perhatikanlah tentang budi pekertinya'.








************************************************************************



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini





**************************************************************************



Pimpinan Lembaga Disiplin Pengawas Semerbak 2009

thanks all.. for ur support to me..especially to pkp(misra) and adorable teacher,pn Adura..
mereka ni la suka memberi sy kerja menaip dan tunjuk ajar :)..tcher yg sgt2 caring &baik..
aasid jiddan ala kulli hall..kpd siapa yg pernah terasa dgn sy ke spnjg pimpinan dan tugasan ,
termarah ,tak tegur, tarik muka ke...seribu kemaafan dihulurkan ..kte sbg manusia tak lari dari kesalahan..smua yg baik dtg dri Allah SWT dn sgala yg bruk dtg dari diri sy sendiri..May Allah bless all of you...insya' Allah..




DapatAlign Centerkan Mesej Bergambar di Sini

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


di sini jua kebahagiaan tercipta..kasih syg mereka tiada tandingan kcuali Allah SWt..: ) usrati saaidati~~
Alhamdulillah..thank you Allah..thank you Allah..For all the bless& ukhwah..





Photobucket


all of them are my lovers forever n ever Fillah !!:)
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
waakhiraannn, hayatilah kata-kata hikmah di bawah.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

6 comments:

Anonymous said...

blog yang best!!
cantik akak edit sume gmbar2 tu..cun2..

shafiQah,, said...

salam kk njh :)
nice entry !
iqah p0n nak mintak maaf.
heheh, ana aaaasifah .
byk salah ney.

caliph of Allah SWT said...

to anonymous:
slm,,
syukran2..
biasa2 jer..nt mai jemput lg naa ke blog akk.. siapa ye ni??

to shafiqah:

wslm wbth..
adk shfiqh..
nmpaknye smua adik2 bg komen nie..=)
syukran kathir~~!!
byk ke?
x la.. akk pn mintak maaff jgak kt adk..kalau akk agk senyap kt skola yer..
:)

shafiQah,, said...

slm, 'afwan !
x kisahh p0n.
:)
akk mmg suke senyap .
hihi~

caliph of Allah SWT said...

wslm..
ye ke nih??

aish..bkn die ke yg senyap lebih2 drpd akk nie..
tersipu-sipu malu bgai gadis melayu..
musykil2..+_+

misswanaa said...

ecece~
ayu je cik safinatunnajh
dlam semua gmbar neyh.
hehe.